נישואי תערובת, כיפת ברזל, וגזענות בחסות בית המשפט

השופטת עיריה מרדכי מבית משפט השלום בראשון לציון אישרה לאירגון להב"ה להטריד את בני הזוג מחמוד ומורל–בשם החופש. אלא שהחופש היחיד שעליו הגנה השופטת הוא החופש לגזענות בחסות החוק. מה שהטריד את כבודה, אגב, לא היה הגזענות, אלא הטרחה שתיגרם לכוחות הביטחון. בצדקנות טיפוסית, הבהירה השופטת שבכסף שיוצא על אבטחה אפשר היה להשתמש לממן עוד כיפות ברזל. מה שהשופטת מרדכי לא הבהירה הוא שבמדינה מתוקנת הפגנה שנועדה להפחיד אזרחים פרטיים המבקשים לחגוג את חתונתם, משום שהמפגינים מחזיקים בדעות גזעניות (אסור שערבי יישא לאישה אחת מבנותיה היהודיות הכשרות) היא שערורייה שהמשטרה צריכה לעשות הכל כדי למנוע אותה. איכשהו אנחנו מתעלמים מן העובדה שבישראל מותר לא רק לעקם את האף (מה זה עניינכם לכל הרוחות?), אלא גם לאיים (כי מהי "הפגנה" אם לא הטלת מורא?) על נוצריות שרוצות להתחתן עם יהודים. אופס–על יהודיות שרוצות להתחתן עם ערבים. במדינה מתוקנת זכותו של כל אזרח להתגייר, להתאסלם (כפי שעשתה מורל), להתנצר, להפוך לבודהיסט. זכותו או זכותה לחיות עם מי שבא לו או לה. במדינה מתוקנת אירגון כמו להב"ה היה מוצא אל מחוץ לחוק. אבל אנחנו לא מדינה מתוקנת; אנחנו המדינה היהודית דמוקרטית–זה סיפור אחר.

8 תגובות

  1. כתבת יפה ומסכימה עם הכל למעט "אנחנו המדינה היהודית דמוקרטית–זה סיפור אחר". לא ממש הבנתי את זה. יש מקום להבהרה? אני מיכל ותודה על הכל.

    אהבתי

  2. מסכים לחלוטין. לא ברורה לי ״זכותם״ להפגין, מדוע המשטרה מאשרת ומדוע בית המשפט לא מונע את מופע הזוועה הזה. ואז מדווחים על ההפגנה בשידור חי בערוצי הטלוויזיה ומעניקים להם את הפרס הגדול…

    Liked by 1 person

  3. אין סיבה שהמשטרה או בתי המשפט ימנעו מכל אחד להפגין, אפילו אם דיעותיהם נתעבות. אחרת נותנים לפקידים או לשופטים זכות להשפיע על הדיון הציבורי ולהעדיף דיעות המתאימות לאלה של העומדים בראש אותם ארגונים או לכל אינטרס עלום אחר.

    מן הראוי שחברי הכנסת יוציאו את התנועה אל מחוץ לחוק, יאסרו את העומדים בראשה ויחרימו את מקורותיה הכספיים, אחרת הפארסה העצובה הזאת תימשך ותחמיר.

    Liked by 1 person

  4. שכחת גם שבמדינה מתוקנת חובתה של המדינה לספק בטחון לתושביה, במקרה זה המשטרה דרשה מהזוג לשכור על חשבונו מאבטחים.
    לפי הובס אם המונארך, כלומר המדינה היום, לא יכול להבטיח את חיי נתיניו זו סיבה מוצדקת למרוד בו. ואם המדינה לא מסוגלת או לא רוצה להבטיח את שלום נתיניה הערבים היא מבקשת מהם למרוד.

    אהבתי

כתיבת תגובה