חתולים חד פעמיים

יוזמתו של השר אורי אריאל להגלות את חתולי ארץ ישראל המיותרים היא עניין רציני. החילונים מייצרים מיני ממים מצחיקים, שבהם נראה השר אוחז במזל"ט העשוי מחתול מפוחלץ, למשל, ומרבים במעשי ליצנות ברשתות החברתיות. אם רציתם עוד הוכחה שבשמאל שכחו להיות יהודים, הנה היא לפניכם. ההלכה זה לא צחוק ובקרוב גם הצוחקים יבינו את זה. ההצעה לתיקון "חוק יסודות המשפט" שהגישו ניסן סלומינסקי, בצלאל סמוטריץ', יואב בן צור ומיקי זוהר קובעת: " ראה בית המשפט שאלה משפטית הטעונה הכרעה ולא מצא לה תשובה בדבר חקיקה או בהלכה פסוקה, יכריע בה על פי עקרונות המשפט העברי, החירות, הצדק, היושר והשלום של מורשת ישראל". והנה עניין סירוס החתולים הוא דוגמא מובהקת של עניין שהמחוקק לא נתן עליו את הדעת והוא מחויב אפוא לפנות לעקרונות המשפט העברי (כלומר להלכה). ההלכה בעניין סירוס חתולים נפסקה ב"שולחן ערוך" אבן העזר סימן ה סעיף יא: "אסור להפסיד אברי הזרע, בין באדם בין בבהמה חיה ועוף, אחד טמאים ואחד טהורים, בין בא"י בין בחו"ל. וכל המסרס לוקה מן התורה בכל מקום….והמסרס את הנקבה, בין באדם בין בשאר מינים, פטור אבל אסור." המחמירים יאסרו אפוא כל סירוס של חתולים (חתולות זה עניין שונה כמובן). אם החתולים מסכנים את הציבור, מותר להרוג אותם. מותר גם לטרנספר אותם לארצות הגויים. המקלים יאמרו שמותר לפנות לגוי ולבקש ממנו לסרס את החתול. אמנם יש כאן בעיה שהרי נאמר בשולחן ערוך (שם סעיף יד): "אסור לומר לעובד כוכבים לסרס בהמה שלנו. ואם לקחה הוא מעצמו וסרסה, מותר." הפתרון האידיאלי הוא אפוא שעובדי הכוכבים יסרסו את החתולים מעצמם וללא התערבות של יהודי, בבחינת "צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים". ומה אם לא יסרסו מרצונם? לא אלמן ישראל. במקרה כזה מותר להזדקק לכלל ההלכתי, "חמירתא סכנתא מאיסורא" המאפשר עגול פינות החוק בשל סכנה לציבור, ולבקש מגוי עובד כוכבים לסרס את חתולינו ובא לציון גואל ומיאו. ומה אם לא יימצאו לנו מספיק וטרינרים עובדי כוכבים? במצב זה נאלץ כנראה לחזור לרעיון הטרנספר החתולי של השר הרואה את הנולד אריאל.

אם אתם חילונים, הדיון הזה בטרנספר החתולים נראה לכם מופרך ומוזר. חחחח. אבל מה שמופרך ומוזר באמת הוא העובדה שאתם, אנחנו, חיים בעולם שבו הדיון ההלכתי אינו שריד מן העבר וגם אינו תקנון שרק חברי מועדון ההלכה חברים בו. כולנו, בין אם נרצה ובין אם לאו, חברים במועדון הזה. לא מדובר רק בדיני האישות התקפים במדינת ישראל, שעל פיהם אישה חילונית שהתאלמנה מחוייבת, אם יש אח לבעלה, לעבור טקס הכולל חליצת סנדל ויריקה טקסית ולא לא תתיר לה המדינה להינשא מחדש. לא מדובר רק במצב שבו אישה, שבעלה מצוי בתרדמת או נעלם מבלי להותיר עקבות, נעשית "עגונה". מדובר במכלול שלם של חוקים הלכתיים שהמדינה, החילונית לכאורה, מיישרת אתם קו. בישראל אסור להציג בפומבי מוצרי חמץ למכירה או צריכה בימי הפסח. בישראל הצבא "הממלכתי" מציית לחוקי הכשרות והשבת המפוקחים בחומרה על ידי גדודים של רבנים ומשגיחים במדים. בישראל יש יחידות (הנח"ל החרדי) שבהן חוקי השוויון בין המינים אינם חלים. בישראל הצבא עוסק בגיור, ומי שקובע על מי יחול חוק השבות הם הרבנים. בישראל גופים עסקיים מיישרים קו עם ההלכה (אין בישראל טלוויזיה מסחרית ביום הכיפורים למשל). מה שמוזר הוא שכל זה נראה לנו מובן מאליו.

ובקרוב ייראה לנו מובן מאליו שצריך לגרש את הפלסטינים ולהרוס את המסגדים על הר הבית ולבנות את בית המקדש. מה זה חשוב מה אתם חושבים על זה. מה שחשוב זה מה ההלכה ואורי אריאל חושבים על זה.

התפרסם בידיעות אחרונות 4.11.15

10 replies »

  1. עוד דבר מוזר הוא הקונספט של מדינה יהודית חילונית (אולי יותר ממדינה יהודית דמוקרטית). הרואה את הנולד יוכל לתמוך כבר עתה בחלוקת המדינה לפי דתות כמקובל באזור – מדינה חילונית, מדינה יהודית, ומדינה מוסלמית (2 האחרונות מפורזות לאור ניסיון העבר באזור).

    Liked by 1 person

  2. צודק, יחד עם זאת, לאור העובדה שאין המשך לנאמר, לא נותרת אלא התחושה, שאין מה לעשות יותר. לא בזמן בו תהיה פה תיאוקרטיה, אלא כבר עכשיו. זהו, נגמרה הפארסה מלאת הסתירות הפנימיות ששמה מדינת ישראל וכל מה שנותר אם לאיש רוח, כמוך ואם לסתם אזרחית כמוני זה להתבונן בנקרה מול העיניים ולכתוב פוסט או לחלופין לעשות עוד לייק לתמונת חתול מעופף וזו גם הגישה השלטת אצל כל אלו שמבזבזים זמנם בתרגילי פוטושופ על חתולים ואולי לפי הנאמר כאן, אין זה בזבוז זמן כי יבוא יום, אחרי האסון ומיליוני ההרוגים שיציגו את העבודות הללו באיזו תערוכה ויגידו, לא כולם היו כאלו, לא כולם הלכו אחרי המנהיג ואולי תיתכן "תשובה" לניצולים ולא יסתכלו עליהם כפי שהסתכלו בזמנו על הגרמנים, אחרי הקטסטרופה שהם היו חלק ממנה.

    אהבתי

  3. ההסכמה שבשתיקה של כולנו – החילונים – מובילה אותנו לחורתחת של הגהינום – אותו גהינום שהמאמינים בהבלים כה חרדים ממנו ושמחזק את אמונתם באגדות ושאר תיפלויות שנולדו לפני למעלה משלושת אלפי שנים. תמיד חשבתי ש"כולנו אשמים" היא שטות. אבל אני כבר לא חושבת כך.

    אהבתי

  4. בתור פוסקת ידועה אני מפנה את כבודו אל הפסוק "חיל בלע ויקאו מיאו" המופיע בסדר שבועות השבתאי, והמתייחס לאיסור השחתה לריק של זרע בכלל וזרע חתולי בפרט. גירוש וסירוס חתולים מעל אדמת הקודש הינו מצווה חשובה עד לאין cats.
    והמחמירין מוסיפין- למה לסרס רק חתולים? הפסקו הגברים במחוזותנו

    Liked by 2 אנשים

  5. מהגליל לא ייראה מובן מאליו לגרש את הערבים. מתקיימים תלות ושילוב בין היהודים לערבים. לדוגמה, במלחמת לבנון מי שנתן שירות רפואי במרפאה היה ערבי. היהודיה העדיפה את אילת. פחות סביר שפה "ההלכה" תשתלט. לגירוש שלי קראו כבר פעמיים לפחות דווקא יהודים חילונים: לניתוק מדיני של הפריפריה מהמרכז. לא מספיק להם שתוחלת החיים שלנו נמוכה בעד שמונה שנים. הם מעדיפים להיפטר מאיתנו לגמרי.

    אהבתי

  6. אם ההלכה בצד שלך ולא של אורי אריאל, למה אתה מוותר בכזו קלות על היכולת לעשות בה שימוש מושכל במרחב הציבורי? במקום להיאבק על חלום דמיוני של מדינה חילונית, לא עדיף קצת לעצב את המציאות לטובה?

    אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s