מה "אם תרצו" רוצים שנרצה

אני מאמין אדוק בחופש הביטוי. אני מאמין גם שהשיח הפוליטי לא צריך להיות סטרילי. בחברה חופשית שיש בה מחלוקות עמוקות על עניינים מהותיים, השיח הפוליטי יכול לכלול התבטאויות חריפות. אני חושב למשל שמותר במדינה חופשית להעביר ביקורת על נשיא המדינה ולהאשים אותו ברדיפת פרסום או אפילו בביזיון מוסד הנשיאות. אני חולק על הטענות הללו, אבל לא על הזכות להשמיע אותן.  מה שאי אפשר לעשות בחברה דמוקרטית הוא להציג את יריביך, אזרחים שומרי חוק הפועלים על פי חוק, כבוגדים, כסוכנים זרים וכמשתפי פעולה עם הטרור. זה בדיוק מה שקמפיין "השתולים" של אם תרצו עושה. הקמפיין המתועב הזה הוא נקודת שפל בשיח הפוליטי הישראלי. הסרטון שפרסמה תנועת אם תרצו מציג מחבל מניף סכין ומיד אחריו סדרה של פעילים בארגוני זכויות, שאותם הוא מכנה "שתולים". בסרטון מצביע על פעילותם למען זכויות אדם וקובע: "כשאנחנו נלחמים בטרור, הם נלחמים בנו." משהו בשפה הויזואלית של המודעות מזכיר הוצאה אל מחוץ לחוק בתקופות אחרות ובמשטרים אחרים: הנה הבוגדים. בגללם מתים אנשים. חייבים לעצור אותם בטרם יישפך עוד דם. אם הרשויות לא יעשו זאת בדרך של חקיקה, כפי שאנחנו באם תרצו דורשים, לא תהיה ברירה אלא לעשות זאת בדרכים אחרות. כל מה שחסר הוא הכותרת, "מבוקשים, חיים או מתים". באקלים הנוכחי של לקיחת החוק לידיים על ידי מנטרלים מטעם עצמם, מדובר בהתרת דמם של המסומנים. מדובר בהוצאת דין רודף. השעה היא שעת חירום, הרשויות אינן פועלות לעצור את סייעני הטרור. למה אתם מחכים? כאשר משתמשים בשפה הזאת, ימצאו כאלה שלא יחכו.

אני מבקש להזכיר לכם שאף אחד לא קרא במפורש לרצח יצחק רבין. מספיק היה לציין שהוא אינו ראש הממשלה שנבחר כחוק הפועל מכוח סמכויותיו, אלא בוגד המבקש להביא לחורבנה של מדינת ישראל, שהוא סייען טרור, שהוא אחראי למותם של יהודים. אחר כך נמצא כבר מי שהבין את הרמז. אני מבקש להזכיר לכם, שבמהלך ההיסטוריה היינו אנו, היהודים, לא פעם קורבן של שיח ההוקעה הזה. לא צריך היה לקרוא במפורש לרצח היהודים. מספיק היה להכריז שהיהודים הם סרטן בגוף האומה, שהם גייס חמישי הפועל בשם "היהדות הבינלאומית" או "המעצמות הזרות" או "זקני ציון". מספיק היה לציין שהיהודים "שתולים". במוקדם או במאוחר נמצאו מי שהסיקו את המסקנות.

דמוקרטיה אינה יכולה לשאת סוג כזה של שיח. אם בני אדם אינם אזרחים נאמנים, אלא סוכנים זרים וסייעני טרור, הדרך הראויה לטפל בהם היא באמצעות מערכת החוק והמשפט, באמצעות תלונה במשטרה. בגידה היא פשע. סיוע לטרור הוא פשע. מאבק לגיטימי למען זכויות אדם: מאבק נגד עינויים, נגד עיוות דין ונגד הפרות חוק בידי חיילים, אינו פשע. ההפך הוא הנכון. המאבק למען זכויות אדם, נגד פגיעה בחפים מפשע, גם בצד האחר, אינו פשע אלא מילוי חובה אזרחית מן השורה הראשונה. אזרחים המאמינים כי הם פועלים על פי חוק למניעת עוול הם אזרחים טובים, גם אם לא נעים לשמוע את האמירות שהם משמיעים.

הקמפיין של אם תרצו לא מפחיד אותי. הוא מגעיל אותי. מה שמפחיד אותי הוא הנכונות של חלקים הולכים וגדלים בחברה לקבל כלגיטימית את הדלגיטימציה של כל ביקורת, לראות בקמפיין התועבה הזה ביטוי מקובל של השיח הדמוקרטי בישראל, לפרסם אותו, להגן עליו. אם תרצו, תגידו שלום לדמוקרטיה.

התפרסם בידיעות אחרונות 17.12.15

6 תגובות

  1. כדאי לשים לב ש"אם תרצו" פנו גם לבית המשפט. הגישו תלונה נגד ראש הועד למען עינויים על "סיוע לאוייב בזמן מלחמה" (!).

    Liked by 1 person

  2. אביעד אני מסכים שפעולות הארגונים הנ"ל אינם פשע אבל לא התמודדת עם העניין כיצד ארגונים אלו בסופו של דבר
    פועלים לכרסום יכולתו של צה"ל להגיב. לדוגמא: חיילים התלוננו על שימוש "מופרז" בכוח בו בזמן שכלל אין בידיהם וכנראה גם לא בידי מפקדיהם מידע ונתונים על מערך הכוחות באזור, לרבות אויבים.

    ברגע שארגון 'שוברים שתיקה' פועל להכתיב דרך פעולה מקצועית לצה"ל בשעה שכמעט ואין לו מושג בעניין זה דבר חמור.

    ברצוני להדגיש שלחייל מן השורה בשטח אין שום מידע ונתונים מה יש בהמשך וגם לא לקצינים זוטרים.

    זה בטח לא פשע "לנצל" את היתרונות שלך במהלך הקרב בפרט ובחיים ככלל.

    אני סולד מארגון 'אם תרצו', אבל הקמפיין שלהם נראה לי לגיטימי, האם יש הסתה?, מה שמערכת המשפט תקבע יתקבל בהבנה. עם זאת, לשים מראה מול הפרצוף אינה הסתה ומי שיש לו בעיה עם זה אין לו אלא להלין על עצמו.

    אהבתי

      1. הארגונים הללו במידה מסוימת עוזרים לטרור הפלסטיני במסגרת התעמולה הצינית שלו חרף העובדה שזו אינה כוונתם. זוהי בעיה נוספת עם ארגוני זכויות אדם שכבר ממזמן הפכו לסוג של 'אידיוטים שימושיים' של ארגוני הטרור האסלאמיים.

        הקמפיין טען שהארגונים שתולים של מדינות זרות ובכך "הם נלחמים בנו", על כך אני חולק נחרצות, הבעיה המרכזית בסרטון היא הפתיחה לפיה אדם בא לדקור עם סכין וזו קונוטציה מאוד בעייתית המחייבת בדיקה משפטית יסודית.

        אהבתי

כתיבת תגובה