ביבי כתחליף לכל דבר בעצם

מתנגדי ביבי מואשמים בכך שהאג'נדה היחידה שלהם היא "רק לא ביבי". לעומת השמאל והשמאל הדמיוני, במחנה הימין האג'נדה היחידה היא, "רק ביבי", ו"בכל מחיר (בכל מחיר!) ביבי". איזה הבדל! פה היעדר אידיאולוגיה ופה אידיאולוגיה מפוארת. הנה עיקרה העיקרי של האידיאולוגיה של הימין הישראלי הישן והחדש: באין ביבי, ישוב העולם לתוהו ובוהו (ממשלת לא ביבי). כי ביבי ורק ביבי הוא התגלמות הימין (כלומר כל הטוב והיאה והראוי והפטריוטי) עלי אדמות. על כן, יש להלל ולפאר אותו בפומבי ולחרוק שן (אם יעלה פתאום בלבבם) בחשאי. יש להצהיר על נאמנות, על התרפסות, על איון עצמי ואיון ערכי. הנאמנות לביבי מכשירה כל שרץ. כהנא? כשר. שחיתות? כשר למהדרין. הפיכת המדינה לכלי שרת? כשר למהדרין שבמהדרין.
בזה אחר זה מתייצבים אנשי הימין להעלות עולות ושלמים למולך עליהם ועלינו. ולעזאזל הערכים, לעזאזל השכל הישר, לעזאזל המדינה, לעזאזל העם. רק ביבי. הבעיה שלי עם הימין אינה תפיסת עולמו המדינית; היא הציניות, הפחדנות, השיעבוד המוחלט של הכל לאיש שיביא להם את השילטון, גם אם יהרס הכל בתהליך.

2 תגובות

  1. כל מילה בסלע.
    האחיזה הדמונית בקרנות המזבח ( השימוע הגואל) מפחידה ומאיימת . הבעיה העיקרית נעוצה בציבור אשר רואה את הדברים בצורה שונה ואינו מוכן להיפרד מהדמגוג השרמנטי והרואה בשטחים חלקת אלוהים הקטנה ( גדולה!) שלו ולעזאזאל מתנות מחברים , אלוביץ, צוללות ובני מוזס.

    אהבתי

  2. אני מזדהה עם הכותב, אבל בימין לא זונחים את הערכים, יש שם ערכים שונים/אחרים ולכן גם אין בסיס לדו שיח

    אהבתי

כתיבת תגובה