הצילו

הבעיה אינה ימין ושמאל. במונחים ישראלים אני איש שמאל, אבל עמדות ימניות אינן פסולות בעיניי. הן מבטאות ניתוח שונה משלי של המציאות, ניתוח לגיטימי בעיניי. אני אפילו לא מתווכח על הישגיו האמיתיים או המדומיינים של נתניהו. אני סבור שיש הגזמה גדולה בתיאור ההישגים, אבל הישגים יש ועל מידת חשיבותם (כמו גם על תרומתו של ביבי לכל אחד ואחד מהם) אפשר להתווכח.

 

לא, הבעיה שלי אינה העמדות המדיניות-הכלכליות, החברתיות והגיאו-פוליטיות של נתניהו. הבעיה שלי היא שבנימין נתניהו, מסיבותיו, הוא איום משמעותי למערכת ההפעלה שלנו. בניגוד לעמדותיו בענייני שלום, ההתקפה שלו על הדמוקרטיה הישראלית אינה לגיטימית בעיניי. יתרה מזאת, היא סכנה קיומית גדולה בהרבה מן האיום האיראני.

בשנה האחרונה ביבי איבד כל רסן. הוא משקר ומטנף. הוא מפעיל מערכת של שקרים מתועבים ושל הסתה כנגד כל מי שעומד בדרכו לקבלת פטור מן האישומים החמורים בשחיתות שהוא מואשם בהם (על ידי אנשי ימין שהוא עצמו מינה). הוא בז לדמוקרטיה, לכללים ולמצביעים. הוא לא ממש גזען. הוא בעיקר ציניקן. הוא מניח שהמצביעים מטומטמים וניתנים למניפולציה. הוא נגעל מהם ובה בעת עושה בהם שימוש. כל שקר, כל טינופת, כל אנטי-מציאות שישרתו אותו הם כשרים. מעמדו כמנהיג הימין, כמי שמראה לשמאלנים השנואים מה זה מאפשר לו להרוס את הרפובליקה הישראלית שהוקמה בדי עמל ולהקים במקומה קיסרות פופוליסטית. זה מסוכן בהרבה מעוד חטיבה איראנית בצפון.

מחר אתם הולכים להצביע. בין אם אתם אנשי ימין או שמאל, הצביעו נגד הניסיון לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. אם אתם אנשי ימין, הצביעו כחול לבן. זאת לא מפלגה מושלמת, אבל אנשיה אינם רוצים להקים קיסרות פופוליסטית. אם אתם אנשי מרכז ושמאל, הצביעו בעד המפלגות שמשמאל לכחול לבן.

גבירותיי ורבותיי, ישראל כפי שאנחנו מכירים אותה בסכנה. קל להרוס את הדמוקרטיה. קשה מאד לשקם אותה משנהרסה. צאו להצביע. הצביעו נכון.

8 תגובות

  1. איך אפשר להצביע לאדם שחושב שהרשות השופטת עליונה על הרשות המחוקקת והרשות המבצעת? איך אפשר להצביע עבור אנשים הטוענים שאדם אשם עד שיוכיח את חפותו? איך אפשר להצביע למי שתומך במערכת משפטית הטוענת שלה יש את היכולת המנטלית לקבוע מה סביר ומה לא, בניגוד לעם "הפשוט" ולכן היא רשאית להתעלם מרצונותיו?
    120 פרופסורים, 120 אנשי עסקים, 120 אנשי ביטחון – האפלטוניות חוגגת, דיוד יום מאושר ומדיסון ניצח – שלטון האליטות, החכמים והפילוסופים, בעלי הסגולה הטובה.
    אותי זה מפחיד! הבורות חוגגת בימין ובשמאל, יותר מידי דורות חיינו תחת חרות מלאה כך שהפסקנו להעריך אותה.
    חייבים לחזור לבסיס, להובס, לג'ון לוק ולמונטסקיה! ואולי לקרוא שוב את חוות החיות

    אהבתי

    1. לדבריו "העליון הוא הריבון" אבל אני בטוח שהוא לא חכם מספיק כדי להבין את מה שאמר. מה שמדאיג זה שהוא אמר זאת במספר ראיונות ואף אחד במפלגה לא הסביר לו את משמעות האמירה. יתכן שאין שם מי שכן הבין, או שהם באמת חושבים כך

      אהבתי

  2. אין גבול לחרפה שממיט עלינו נתניהו
    בן דרור ימיני
    נתן אשל הוא האדם הקרוב ביותר לראש הממשלה. הוא החבר הבכיר ביותר והנצחי ביותר במה שנשאר מהקוקפיט של בנימין נתניהו. והנה הוא חושף את הנשק האמיתי של מערכת הבחירות:
    מה שמניע את מצביעי הליכוד הוא “שנאה”. לא את כולם. רק את “הלא־אשכנזים”. ומירי רגב? היא בכלל “בהמה”. אבל היא משרתת את המטרה.
    מי שאוחז בהגה הניהול של מערכת הבחירות מטעם הליכוד רוצה הסתה. שנאה. זה מה שעובד, כך חושבים הגזענים על “הלא־אשכנזים”.
    יידע נא כל “לא אשכנזי” שהולך להצביע בקלפי מה חושבים עליו במפלגה שמתיימרת לייצג אותו. תדע כל אישה “לא אשכנזייה” שברגע שהיא תעלה מעלה־מעלה היא תקבל סיווג של “בהמה”.
    צריך גם לומר לכל “לא אשכנזי” שמשתתף בהסתה ומוסיף עוד טיפה למדורת השנאה: הם בזים לך. הם משתמשים בך. הם רוצים אותך בתור אדם נחות שלא מסוגל לבטא שום רעיון רציני. כי זה הופך אותך לקטן ואותם לשליטים. וכל חטאי הטופזים והגרבוזים ילבינו כשלג לעומת מקורבי השלטון שחושבים שאתה שייך למחלקת הבהמות.
    אז די. אחת הטענות הרציניות נגד שלטון נתניהו היא על כך שהוא הצליח לרומם את ההסתה לגבהים חדשים. הגיע הזמן לדעת שלא מדובר בגזירה משמיים. מדובר במעשה ידי אדם. והשנאה הזאת לא תסור מן הארץ עד שלא יסולקו אלה שמזינים אותה.

    https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5686703,00.html?fbclid=IwAR18XAJc21fbc–5a2plmFoPi_9-xd99f-B0aI1nMrlk8YkjAmy72Zjow8I

    אהבתי

  3. טעות בסיסית בידך: ימין ושמאל אינן רק דעות פוליטיות, הן מעידות על סט ערכים שבהם מחזיק אדם. ערכים כמו שוויון, זכויות אדם, וליברליזם ככלל הם המכתיבים את העמדה בה ינקוט אדם או חווה. משום כך, לא כל העמדות לגיטימיות. הסובלנות הזו היא שמובילה לגזענות שמאפיינת את רובה הגדול של החברה הישראלית היהודית. גם ברוך גולדשטיין היה "אוהב אדם", או כך הוגדר ע"י מעריציו.

    אהבתי

כתיבת תגובה