ענישה קולקטיבית

הסגר החונק שמטיל עלינו המנהיג היקר הוא מעין קיצוץ רוחבי. באין היכולת או הרצון לזהות את הבעיה ולטפל בה (מי בדיוק חולה? איפה מפירים את ההוראות וגורמים להדבקה?) מקצצים לכולם–בכסף, בחירויות, בעתיד. כולנו באותה סירה צפופה של חוסר יכולת לחשוב ולקבל אחריות. יופי.

במקביל ממשיכים לייבא ארצה חולים ולהעלים עין ממוקדי בעיה (רבע מן ההדבקות מקורן בבתי כנסת, הרבה הרבה יותר מבכל מקום אחר, והרבה הדבקות קורות כאשר צוותים רפואיים לא ממוגנים כראוי נפגעים). מספרים לנו שיש אוכלוסיות שהן מעבר לחוק (החרדים למשל). צריך, כרגיל, לדבר אתם בשפה שלהם; החוק לא יועיל. ראיתם כמה זה עזר בנושאי הגיוס. החרדים נשארו בשלהם. צה"ל זייף את המספרים.

ואם כבר לימונים אז למה לא לימונדה? כדאי בהזדמנות זו שבה נוטלים את חופש התנועה והורסים את הכלכלה, לוותר גם על חופש הבחירה ולהרוס את גם את הדמוקרטיה.

4 תגובות

  1. כהיסטוריון אני מציע שתביט אחורה, ותשאל את עצמך אילו צעדים ניתן היה לנקוט מה-10.1 ועד ל-8.3 (אז היו בישראל רק 35 חולים מאובחנים), צעדים שהיו מונעים את המצב שתיארת ואת האסון המתקרב. אתה לא צריך להיות רופא, רק להביט בצעדים שנקטו במגיפות בהיסטוריה האנושית, מהן , כנראה, לא למדנו דבר.

    אהבתי

  2. מה היא שפת החרדים שאתה מציע?
    כזאת שתחלחל באמת.
    עברית,יידיש,אמגלית רובם מבינים.
    אז מה הם לא מבינים,?
    הם מבינים היטב! אבל לא רוצים!

    אהבתי

  3. אז הנה סיפור: חברה שלי חזרה לארץ עם "מטוס הקורונה", זה שהביא לארץ חרדים מברוקלין. היה ידוע שכ- 15 מהטסים הם חולי קורונה, אבל אל על, במקום, למצער, לרכז אותם ביחד ואידיאלית לא להטיס אותם, פיזרה אותם במטוס, כך שלא ישבו ליד נשים. אני יודע שהטייסים סרבו להטיס את המטוס, אבל בלחץ מלמעלה (קראו: ליצמן) חיב אותם.
    היא נדבקה ועכשיו מאושפזת.
    כמוזכר בספרך "קריאת ביניים", היהודים הואשמו כבר בעבר בהפצת מגפות….
    או, כמו שאמר מי שאמר: מי הוא אנטישמי? מי ששונא יהודים קצת יותר ממה שצריך. סתאאאאם.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה