הכל בגלל השמאל

ביישובים החרדיים מצפצפים על ההנחיות. אומרים ששומרים. מוחים על האנטישמיות (אתם פי אלף יותר גרועים! בקיבוץ יפעת שני חברי קיבוץ התגלו ללא מסכה! לכו לטפל בהם לפני שאתם באים אלינו בטענות). תכלעס לא שומרים. למה לא? הרי פיקוח נפש וכו'. כי לא מאמינים ולא חשים שום סולידריות (סולידריות עם מי? עם אחמד טיבי וזהבה גלאון?)
הממשלה היא הפריץ ואת הפריץ מצווה להונות. זה בוטה במיוחד לאור העובדה שהעלייה הדרמטית בהדבקה שייכת כמעט לחלוטין למגזר החרדי. יש לכך סיבות רבות, לא כולן אשמת המגזר, ויש לכך השלכות מוגבלות יחסית על המגזר: זוהי קבוצה שרובה צעירים ושההדבקה בה אינה מביאה לעלייה דרמטית בתמותה. עברנו את פרעה. נעבור גם את זה.

החילונים יכולים להתפלץ עד מחר. כמו תמיד, החילונים מתפלצים (נובחים) והשיירה עוברת. השילטונות מדברים על הדבקה, על מגפה, על סכנה לכלל, אבל את הפיקוח ואת האכיפה הם שומרים לנער המלקות הישראלי–לחילונים שומרי חוק. אף אחד לא חושב ברצינות לאכוף במקום שבו אכיפה נדרשת (לא רק במגזר החרדי, אבל בעיקר בו). צריך הידברות, אומרים לנו. השילטונות מדברים. בצד האחר  מוצאים תמיד איזה עוול ישן או חדש, איזו קבוצה ש"למה היא". תם הטקס.

מה שמפחיד בהתעלמות החרדית הבוטה מפיקציית האחדות הוא הציניות הביביסטית שמתעלמת ממנה ועושה בה שימוש. השנאה לאחר (השמאל הדמיוני) נותנת לגיטימציה מלאה לפירוק הממלכתיות, "אחדות-ישראל" המיתולוגית. אי אפשר לקיים אותה כי השמאל. מה השמאל? לא חשוב. אנשי הכת הביביסטית לא עיוורים להתנהגותם של החרדים או להתנהגותו הפושעת בכל מובן של ביבי. זה פשוט לא חשוב. ביבי נאבק למעננו, נאבק לתקוע אצבע בעינייהם השנואות של השמאלנים. זה מכפר על הכל. הטריק של ביבי הוא ליצור מעגל סגור: מי לעזאזל הם השמאלנים? השמאלנים הם כל אלה שמתנגדים לביבי.

החרדים בעד ביבי. מצפצפים על החוק? לא באמת. הם מצפצפים על השמאלנים. כפיים.

וכן הלאה עד הקריסה. והקריסה ממשמשת ובאה. אבל על הזין. כשקדחנו חור בסירה ידענו שגם אנחנו נטבע, אבל המראה האחרון לנגד עינינו היה מראה שותפינו לסירה השמאלנים טובעים. איזה מצחיק היה לראות את הפחד בעיניהם. סוף סוף!
אחר כך המים.

9 תגובות

  1. אתה מצר על אי שותפות ובעצם מעצים את התהום בין המחנות.
    משום מה אתה מתעלם מהמגזר הערבי. עד לאחרונה אחוז התחלואה שם עבר את המגזר החרדי.
    ושאלה
    למה צריך לסגור בתי כנסת אבל התפרעויות ומסגדים וכנסיות לא?
    אם אתה רוצה לגשר עשה זאת ללא הדגשת הפערים בין המחנות אלה על ידי מציאת המכנה המשותף. וזאת כמובן מתחיל באי הדבקת כינויים לכל מיני קבוצות למינהם.
    אני ישראל וגאה להיות כזה.
    לא הכל טוב במדינה אבל לא אנסה לתקן על ידי הכפשת האחר אלה על ידי ניסיון הידברות בינינו.
    התחיל בזאת שנקרא לכולם לשים מסכות ולשמור מרחק. ללא קשר לדעה פוליטית או מגזר.
    גמר חתימה טובה

    אהבתי

    1. כי כרבע אחוזי ההדבקה במגזר החרדי גבוהים לאין שיעור מהמגזר הערבי, כי הכנסיות והמסגדים הם לא מוקדי הדבקה, כי התשוקה לאיזון (נגיד בין כעשרים אלף מפגינים ליותר משני מיליון מתפללים בבתי כנסת) היא פייק, כי נמאס מעצימת העיניים המתחסדת . זה למה.

      אהבתי

  2. עליך ועל כולנו לברך ולעודד כל מי שלא מקבל את התכתיבים שיש להם רק קשר אגבי לדאגה לשלומינו ולבריאותינו. קוביד-19 אינו בעיקרו בעיה רפואית, אלא חלק מנסיון מישטור המוני גלובלי – שביבי רק מנצל לצרכיו המידיים. כל התחזיות האסוניות נתבדו אחת אחת .. לא עומס על בתי החולים, לא עשרות או מאות אלפי מתים, לא אלפי מונשמים, לא .. כלום בעצם. אפילו לא יותר מתים מאשר בכל שנה.
    “הדבקה” – כפי שמכנים אנשי הבדיקות מסוג PCR את קביעתם (השרירותית פעמים רבות), אינן מצביעות על תחלואה. למעשה חסינות עדר היא מצב של “הדבקה” בשיעור גבוה מספיק בקרב אוכלוסייה בריאה.
    מאכזב. פשוט מאכזב לקרוא.
    יהי אלו החרדים, הערבים – או כל מגזר אחר שמסרב לקבל מישטור של אורחות חייו כולל הגבלות מופרכות (אכן >> צריך לחפש את המידע הזה כי הוא לא בחדשות/טלויזיה/מדיה-ריכוזית או שנחסם ומצונזר מפייסבוק/טוויטר < מוזמן לקבל הצעות למקורות מידע אחרים (שחורגים ממה שהשליטים רוצים להנחיל על מנת לשמור על הציבור, מבוהל, חושש ומפולג).

    אהבתי

  3. החרדים עושים ככל העולה על רוחם כי ביבי חלש ועסוק בקרבות השרדות. ביבי חלש כי ציר המאמץ של מחנה המרכז שמאל מופנה כלפיו. מצד אחד אתה מפעיל לחץ עצום עליו ומצד שני מוקיע אותו על הויתורים שהוא עושה לבן הברית שלו. השגת מטרות בחיים מבוסס על הגדרת סדר עדיפות. כל מי שביבי בראש הרשימה שלו אינו יכול להלין על התנהלות החרדים. מה גם שבהינתן קואליצית שמאל חרדים המנוף החרדי יהיה חזק הרבה יותר בשל “כברת הדרך” שיאלצו ללכת. לכן מי שנלחם בביבי ללא סיכוי ריאלי לנצחו רק בגלל שהוא מתעב אותו דן את המדינה לכיליון, לא בגלל ביבי אלא בגלל אלה שמתחזקים ומשמינים מאסטרטגית “השלישי לוקח”.

    אהבתי

  4. “אחר כך המים”? איזה מים? אם מדובר בקהילה בעלת אחוז גבוה יחסית של צעירים, ולפיכך אחוז תמותה נמוך ביחס לכלל החולים, אז מי בדיוק יטבע? דרך אגב, גם באופן כללי, שיעור התמותה מקורונה בישראל עומד על פחות מאחוז מכלל החולים. כשמדובר על מאות אלפי חולים (מיליונים בפוטנציה), זה לא נעים, אבל רחוק מאפוקליפסה.
    אני גם לא חושב שמה שיש כאן מהצד החרדי הוא התעלמות מפיקציית האחדות. כלומר, הם לא ששים להתאחד עם השמאלנים יימח שמם, אבל יש להם שיקולים חשובים יותר מלדפוק את הללו. השיקול המרכזי, בעיניי, הוא דבקות באורח החיים המקובל מול גורמים כאלה ואחרים שדורשים שינוי. במובן זה, החרדים הם מגזר אנטי-מודרני במובהק. כי המודרנה, יותר משהיא מונחית על ידי עקרונות מופשטים כאלה ואחרים (שוויון, זכויות האדם, ועוד), מונחית על ידי שאיפה מתמדת לשינוי — שיפור נסיבות חייו של האדם, ואף של טבע האדם עצמו.
    אפשר לאהוב או לא לאהוב את הגישה האנטי-מודרנית של החרדים. מה שלא כדאי לעשות, עבור מי שנמצא בעמדה שלטונית או מחלק עצות לאלה שנמצאים בה, הוא להתעלם מהנטייה הזאת ופשוט להניח שאנחנו נוציא הנחיות לפי עקרונות מופשטים כאלה ואחרים (יהיו מגובים מדעית ככל שיהיו), והם, הציבור, ימלאו אחריהן. נאדה. לא עובד, לפחות לא במזרח התיכון (שיש בו אוכלוסיות אנטי-מודרניות אחרות; לחרדים אין כאן מונופול). מעניין שהמדינה בה גרף ההדבקה נראה הכי דומה לישראל היא איראן.

    אהבתי

      1. תודה. אבל מה זה בדיוק הקהילה הישראלית?
        ברור שבמובנים מסוימים היא קיימת, ולו בשל העובדה שכולנו חיים באותה מדינה ובאים זה עם זה במגע, אם נרצה או לא (כן, גם עם ערבים, רחמנא ליצלן). אבל במובנים אחרים, היינו חברה שסועה וממוגזרת גם בלי הקורונה; היא פשוט חידדה את זה. האם זה אומר שבעתיד הנראה לעין נתרסק כחברה אזרחית? לא יודע, זה סוג של דברים שקשה לחזות.
        דרך אגב, אני לגמרי בעד צמצום ההשפעה הפוליטית של החרדים, ואני חושב שזה חשוב יותר מהשאלה "כן ביבי/לא ביבי". אבל בעניין הזה, מה שיובל כתב.

        אהבתי

כתיבת תגובה