הפוך שלמה הפוך

הרב שלמה אבינר סבור שאיילת שקד לא צריכה להיות בפוליטיקה. אני מסכים. הרב שלמה אבינר חושב שנשים לא צריכות להיות בפוליטיקה. אני לא מסכים. אני לא מצליח להיות מופתע. אני מניח שאתם לא מופתעים מזה שאני לא מופתע. נו טוב, כולנו לא מופתעים. סבבה.

עכשיו תנו לי (אולי) להפתיע אתכם. אתם מניחים שהרב אבינר מתנגד לנשים בפוליטיקה משום שהוא דתי. אתם טועים. הרשו לי לטעון שאבינר ורבים מחבריו דתיים משום שהם רוצים לשמר את ערכי הפטריארכיה– את היתרונות האדירים שההיאחזות בדת מציעה לסגנון החיים שלהם, שבו נשים משועבדות לא למען הגברים שלהן, אלא למען הקב"ה. זה לא הם זה הוא. במבט ראשון זה נשמע מוזר, אבל תחשבו על זה רגע יחד אתי.

בשביל רוב "המאמינים" היהודים הדת היא לא כל כך ניסיון להגיע לחוויה רוחנית יוצאת דופן. חייהם הם קיום מצוות שחלק גדול מהן חסר כל משמעות. למה מקיימים? כי יהדות היא כמו שחמט. אתה לא שואל למה אלה הכללים. אלה הכללים ודי.

אבל למה לשחק שחמט/ לקיים מצוות? כדי לזכות בעולם הבא? אולי. אני לא בטוח. מה כן בטוח? שהדתיים רוצים לשמור על סגנון החיים שלהם. הדתיים הנוצרים, המוסלמים והיהודים מסכימים על דבר אחד: הדת מגינה על "ערכי המשפחה". איזו משפחה? המשפחה הפטריארכלית: הגברים מחליטים, הגברים קובעים, הגברים שופטים.

הפוליטיקה היא לא לנשים, כי לנשים אסור לקבל החלטות–על גופן, על חייהן, על עתידן. אסור מדאורייתא. ואם לא מדאורייתא מדרבנן.

זה לא כל כך מצליח. נשים דתיות מסתכלות על העולם החילוני ולוקחות את חייהן לידיהן. אבל ככל שיותר נשים משתחררות, הצווחות הרבניות גוברות: אסור, פריצות, הרס היהדות. מתן זכויות לנשים כאמור אינו סתם אקט של שיחרור. הוא מלחמה כנגד היהדות.

יש לכם ספקות? לכו תשאלו את הרב.

3 תגובות

    1. למה הן רוצות לשמור את מערכת הכללים? ראשית, כי עברו שטיפת מוח וחינוך להאמין בכללים אלה מגיל אפס, הדיכוי העצמי חזק מכל דיכוי חיצוני. שנית, כי הן מפחדות לאבד את הסביבה שהן חיות בה, להיות מנודות, מוקצות, מוחרמות, להיות מגורשות על ידי הבעל ולאבד את הילדים כי בית הדין הרבני יפסוק למענו. שלישית… כי קל להמשיך בדרך שאתה מכיר, גם אם היא לא הכי טובה…

      Liked by 1 person

כתיבת תגובה