Intervention

תארו לעצמכם שהשכרתם חדר לארבע שנים. החוזה נערך כדין והדייר נכנס לדירה. עכשיו תארו לעצמכם שהדייר מורח את הקירות בטינופת, מביא חבורה של פושעים מהשכונה וחוגג אתם עד אור הבוקר. הוא מוכר את הרהיטים שלכם לחבריו, הוא חופר מנהרה מתחת לרצפה וממלא אותה בחולדות מחמד. איכשהו הוא השתלט גם על חשבון הבנק שלכם והוא מעביר אותו בהדרגה למקורביו. הוא מצא את רשימת הטלפונים שלכם והוא שולח מכתבי נאצה לחבריכם הטובים ביותר. הוא כמובן לא נועל את הדלת. יום אחד נכנסו לדירה פושעים. הם מצאו את הילדים שלכם בחדר הסמוך ורצחו אותם. 

אתם מתלוננים כמובן, אבל הדייר והחבורה אומרים לכם שיש חוזה. החוזה אמנם לא מתיר להם להרוס את הדירה, אבל זה עניין של פרשנות. השארת הדלת פתוחה? פרשנות. לדעתו של הדייר הוא דווקא משפר את הדירה. הילדים שנרצחו זה אמנם עניין לא נעים, אבל האשמה היא בכם. יש לדייר חלק מסויים באסון, הוא מוכן להודות בשיחות עם חבריו בארה"ב, אבל הוא מוכן לדון בחלק הזעיר והשולי הזה רק כשיפקע החוזה. עד אז הוא מכניס לדירה עוד ועוד פושעים, מרוקן את חשבון הבנק שלכם ומבודד אתכם מחבריכם. אתם פונים למשטרה, אבל בראשה עומד חבר קרוב של הדייר. בפרקליטות יושב אחיו של הדייר. החברים שהיו לכם התרחקו בגלל מכתבי הנאצה. אתם תקועים.

החבורה שהשתלטה על ישראל בבחירות האחרונות, נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר, דרעי וגולדקנופף, אינה שותפה לתפיסת העולם, לסולם הערכים ולעקרונות היסוד של רוב אזרחי ישראל. אלה אנשים שבזים לתפיסות שבלעדיהן אין דמוקרטיה: אחריות אישית, פעולה למען טובת הכלל, ניקיון כפיים, שקיפות וציות לחוק. דמוקרטיה יכולה לתפקד רק אם הערכים הללו נשמרים. הקואליציה המושלת בנו כיום בזה לערכים אזרחיים ואנושיים. היא דואגת לעצמה בלבד והיא מוכנה להרוס הכל, לשרוף את המדינה, כדי לשרת את ענייניה.

מה עושים? במדינה נורמלית, היינו יוצאים לרחובות ומשתקים את המדינה עד שהנבלים המושלים בנו ייעלמו, מי לביתו ומי לבית הכלא. אנחנו לא במדינה נורמלית. רוב אזרחי ישראל מצויים במצב של הכחשה עמוקה. הטראומה של ה7 באוקטובר עוררה חרדות עמוקות כל כך, שתעמולת ה"ביחד" (ביחד עם ביבי ועם בן גביר) נתפסת כצו שמונה לאומי. אסור למחות, זה לא הזמן. למה כן הזמן? עכשיו, מתברר, הזמן לשבת בחיבוק ידיים ולצפות בנירון קיסר ובפירומנים שלו מעלים את עירנו באש, מבצעים את השמדת הערך המפוארת בהיסטוריה של העידן החדש. אבל ההכחשה אינה נגמרת באיסור המחאה. היא נמשכת בחוסר נכונות להאמין שהאנשים האלה—ביבי וכנופייתו—הם לא כמונו. שהרי כולנו כידוע אחים ואב אחד לכולנו ומעבר להבדלים כולנו אוהבים את עמנו ואת מולדתנו.

אז זהו שלא. חלקנו מעדיפים למות ולא להתגייס, חלקנו מוכנים לעקור לעצמנו עיין ובלבד שלשמאלנים יעקרו שתים, חלקנו מאמינים בטוהר הגזע, חוגגים את המוות ומתאבלים על החיים, חלקנו דואגים לבני חסותנו כשאחרים מחרפים נפשם למות, חלקנו במלונות פאר בפלורידה כשאחרים נמצאים חודשים בעזה, חלקנו מעדיפים שהכל ייחרב ובלבד שלא יהיה הסכם עם הפלסטינים, חלקנו שונאים ערבים ונשים ולהט"בים וכל מי שלא כמותם. עם ה"ביחד" הזה, גבירותיי ורבותיי, לא ננצח.

מה עושים כאשר נתקלים באישה מוכה שאינה מסוגלת אפילו להתלונן? אופציה אחת היא למשוך כתפיים. כנראה שטוב לה כך. אופציה אחרת היא להתערב. חלק מחברינו בעולם הבינו שלנו אין היכולת להתמודד עם 64 הידיים הנפשעות התומכות בביבי ובכנופייתו (על אף הכל ולמרות הכל רק ביבי), שאין לנו היכולת למחות, לסלק את המתעמרים בנו. התעייפנו. אנחנו מבוהלים ומוכים מדי. מה שמתחילים תומכינו במערב—ובראשם גדול אוהבי ישראל בימינו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן— הוא ניסיון להציל אותנו מעצמנו. אל תטעו לחשוב שהם נגדנו. הם לא. אסור להאמין יותר לשקר המזהה בין ישראל לבין ביבי. הם רואים מה שאנחנו לא מסוגלים לראות או לא מסוגלים לעצור—הממשלה הזאת מוליכה אותנו לתהום. ידידינו אינם רוצים לראות אותנו מושלכים לתהום על ידי ביבי ועוזריו. הלחץ על ישראל הוא התקווה האחרונה שלנו.

13 תגובות

  1. איך מסלקים את הדייר וחבר מרעיו שבכל יום מוסיפים חטא על פשע?

    את החוזה יש להפר! עכשיו!

    אהבתי

  2. אנלוגיה מעולה! היא מבהירה היטב את עמדותיך. אתה חושב שהמדינה – כמו הדירה – שייכת לך. אתה האדון, האוחסו”ל ומי שנבחרו בבחירות דמוקרטיות הם שוכרים שלך האדון. האדון גם בשטחים. ובאופן כללי, האדון. האנלוגיה מלמדת שאינך מבין מהי דמוקרטיה ואתה רגיל לתפקיד האדון.

    אהבתי

    1. לא רק המדינה שייכת לי אלא גם הלוגו. ראשית לא אוחסו"ל, אלא אחוס"ל (אשכנזי, חילוני, ותיק, סוציאליסט לאומי). אני לא סוציאליסט ולא לאומי.
      שנית, המשכיר הוא ציבור הבוחרים. אני יודע שמשלים זה דבר מאד מסובך למי שמאותגר אינטלקטואלית.

      אהבתי

  3. מהר לטיפול נגד הזיות ורגשי גדלות ובעלות . אני אשכנזיה חילונית, אנטי כפייה דתית, וותיקה, הייתי סוציאליסטית טיפשה (כמעט כמוך, )עד שהבנתי מה שאתה אולי תבין יום אחד. ולכן היום אני בימין על יתרונותיו וחסרונותיו.

    אהבתי

  4. נשמע כמו תסמונת שטוקהולם. אם מרביצים לך כנראה שעשית משהו רע.

    למעשה את ביידן לא מענין את קצה ה… שלו מה ביבי עושה, מענין אותו יותר איך הוא יקבל יותר קולות במישיגן. הרעיון שאתה (ברבים) מרכז העולם הוא פסיכוזה שמתודלקת במשך שנים על ידי כלי התקשורת בארץ (וגם CNN וBBC למען ההגינות). רב האנשים בעולם לא יודעים איפה ישראל נמצאת ואם הם יודעים לא אכפת להם מה קורה בעזה (שלא לדבר על אלו ששמחים על כל מוסלמי מת) ולרב המדינות בעולם יש נושאים חשובים יותר לעסוק מהם.

    אהבתי

    1. לא כל כך הבנתי מה אתה אומר. א. אנחנו אכן לא מעניינים את רוב המצביעים בעולם. מי דיבר עליהם? ב. אנחנו כן מעניינים את ארהב ואת חלק ממנהיגי המערב, בעיקר כי אנחנו אבן מרכזית בלגו המזרח תיכוני. ג. ביידן לקח סיכונים ושילם מחירים בשביל לתמוך בנו. ד. לא רק אחרים אומרים שאנחנו (ביבי ושות') נוהגים בטירוף, גם אני חושב כך.

      Liked by 1 person

      1. אני מדבר על הרעיון של הintervention. הוא מניח בבסיסו שלמישהוא אכפת ממך מספיק בכדי להפעיל עליך לחץ לשנות את דרכך. על זה אני מערער, לאף אחד לא היה אכפת מביבי וחבורתו ב15 שנים הקודמות ולא היה אכפת מהמהפכה המשפטית לפני 7 אוקטובר (ולא אכפת גם עכשיו). לאף אחד לא אכפת וביבי משמש בעולם כדרך פשוטה ויעילה להתעלם מבעיות מבניות כי תמיד אפשר להאשים אותו, קשור או לא קשור.

        ביידן לקח סיכונים? לא נראה ככה. הוא פשוט פוליטיקאי ומנווט לאן שיובילו הסקרים ומה שיותר חשוב מהסקרים זה מחיר הנפט. באופן כללי מדיניות החוץ האמריקאית מאז אובמה היא לא לקחת סיכון וביידן הוא ממשיך ראוי שלה (הם יובילו אספקה באוניות למעגנה שיבנו בעזה, אבל בלי שיהיה חוח אף חייל אמריקאי על אדמת עזה שלא יפול בטעות וישרוט את הברך שיגרום ל CNN לדווח על פצועים אמריקאים בעזה)

        ואם בכלל מדברים על חבורת הזבל לא ראוי להוסיף לחבריה את גנץ, אייזנקוט והלוי? אם הם לקחו אחריות בכלל לא עושה רושם שהם מבינים מה השלב הבא אחרי שלקחת אחריות. הממשלה הזו כבר כמעט אותו זמן עם גנץ כמו שהיתה בלעדיו ובשלב הזה הוא אשם במעשי בן גביר בדיוק כמו נתניהו.

        אהבתי

      2. א. בעבר לא היה אכפת. גם לנו בישראל לא היה אכפת. עכשיו אכפת. הבהרתי שלא חל לדעתי שינוי במבנה המוסרי של בני האדם אלא באינטרסים שלהם. מה שקורה בישראל עכשיו מערער את היציבות בעולם. זה גורם לאדישים להתעורר.
        ב. דווקא לשיטתך ביידן לוקח סיכון גדול. לרוב אזרחיו לא חשוב מה יהיה בעולם. הוא פועל ממניעים גאופוליטיים ומעורר התנגדות במפלגה שלו. לגבי שליחת חיילים, אתה רוצה לראות פה חיילים אמריקנים?
        ג. מסכים.

        אהבתי

  5. לגבי ב. יש בזה קצת (הרבה?) צביעות. זה לא שלביידן יש פיתרון למצב בעזה, שהתחיל לפני שנים, מעבר לרמת סיסמאות. הוא לא רוצה את חמאס שם, הוא רוצה שישראל תפעל לנטרל את הכח האירני שם, רוצה שישראל תספק לעזה דברים שאין שום הגיון שמדינות במלחמה יספקו אחת לשניה ושישראל תגן על האפשרות של מדינות נוספות להכניס אספקה לעזה. כל זה תוך סיכון חיילים ואזרחים ישראלים בזמן שהאמריקאים מציגים את עצמם כמי שלא קשורים למלחמה ולא מוכנים להקריב דבר מעבר לטיפה כסף עבור זה.

    מבחינה הזו, וסליחה שיוצא כאילו שאני מצדיק את ביבי, זו ממש לא הכוונה, האשמת ביבי כאילו אין לו תוכנית ליום שאחרי היא נכונה, אבל זה לא שמישהו אחר הציג אחת כזו בלי שישראל תהרוג ראשית את החאמס. הראשות לא יכולה לחזור לשם בלי שישראל או מישהו אחר ישלח חיילים לשלוט ברצועה ולהמשיך להרוג חמאסניקים. אז פה ביידן בתור מי שמתבטא הרבה בנושא המלחמה חכם בלהגיד מה לא, דבר שבדך כלל לא עולה דבר, ולא להגיד מה כן.

    אהבתי

    1. "המצב" בעזה הוא פרי תפיסת עולמו של נתניהו. שנים לא התערבות לנו כי נראה שזה עובד. עכשיו ברור שזה לא. אוכל ומים אתה מספק לאוכלוסייה בשטח כבוש. מה שמוסר זה שסיפקנו להם דולרים וסיוע לפני המלחמה כחלק מהמדיניות הביביסטית שכשלה.
      אתה צודק שהרשות היא פתרון גרוע. הוא פשוט פחות גרוע מן האחרים. אנחנו משתפים אתה פעולה כבר שנים אגב בדיוק כי אין משהו יותר טוב

      אהבתי

כתיבת תגובה