לכודים בגלקסיית ביבי

קולות הנהי והתאניה על שינאת העולם כלפינו ועל הבידוד שממנו אנחנו סובלים לכאורה אינם מפסיקים להדהים אותי. גבירותיי ורבותיי, אנחנו נהנים מתמיכה חסרת תקדים במערב. ארה"ב פחות או יותר פתחה בפנינו את מחסניה, גרמניה, אנגליה וצרפת תומכות. אין שום סנקציות משמעויות עלינו (בסדר–קנדה לא שולחת נשק. לא סוף העולם) על אף שאנחנו מנהלים מלחמה כוללת רבת נפגעים (לא מעטים מהם אזרחים). יש פה ושם הפגנות באוניברסיטאות. אלה הפגנות קטנות יחסית. יש סנקציות מינוריות כלפי מתנחלים אלימים ויש ביקורת, לגיטימית לגמרי, על הדרך שבה ביבי וכנופייתו מתנהלים–בעיקר על סירובו של המנהיג היקר להציע תכנית סבירה כלשהי ליום שאחרי. מעולם לא ניתנה לנו יד חופשית כל כך.

בעבר, להזכירכם, הייתה ישראל מבודדת פי כמה. רוב מדינות הגוש הקומוניסטי ורוב מדינות העולם השלישי לא קיימו אתנו יחסים דיפלומטיים. לישראל לא היו קשרים דיפלומטיים עם ספרד, עם יוון, עם הודו. מדינות רבות צייתו לחרם הערבי. זוכרים שהמכונית היפנית היחידה בישראל הייתה סוברו? זה בגלל זה. האו"ם הכריז על הציונות כגזענות. הכנסייה הקתולית לא הכירה בישראל. צרפת, ספקית הנשק העיקרית שלנו, הכריזה על אמברגו נשק. ארה"ב הפעילה עלינו לחץ כבד ב1956 (אולטימטום סובייטי-אמריקני העיף אותנו מסיני) וב1973 (לחץ אמריקני מנע הרעבת הארמייה השלישית ואחר כך שלח אותנו לשיחות עם מצרים). מצבנו טוב לאין ערוך. אפילו מדינות ערב שומרות על פרופיל נמוך. אין הפגנות ענק אנטי ישראליות בבירות הערביות וההצהרות הערביות מתונות בהרבה ממה שהיו בעבר. למה? כי אף אחד לא אוהב את חמאס ובניגוד להנחה הרווחת אף אחד באליטות השילטוניות ברוב העולם–או לפחות בעולם הקובע מבחינתנו–אינו מתעלם מזכותה של ישראל להגנה עצמית.

יש ביקורת. רובה כאמור לגיטימי. אתם מובלים על ידי שליט אטום ומושחת, חסר חזון המשחק לידי הקיצוניים. אמת. אין לכם שום תכנית ליום שאחרי. אמת. אם תמשיכו ככה תמסמסו את הפירות האפשריים של הפעולה הצבאית שאיפשרנו לכם. אמת לאמיתה.

קולות "העולם כולו נגדנו; כולם אנטישמים ומטומטמים שלא מבינים ערבים" משרתים את האליטה השילטונית הביביסטית. אם אין עם מי לדבר אז ביבי מנהיג מצוין– הוא לא ידבר עם אף אחד. האמת היא שמלבד שוליים–מסוכנים, אבל לעת עתה צרים–אף אחד לא שונא אותנו. מי שמודאג הם ידידינו. הם מודאגים בצדק וראוי להקשיב לאזהרותיהם. זה לא אומר שצריך לעשות כל מה שהם אומרים. וודאי שלא. אבל זה גם לא אמר שהדרך הנכונה היא לעצום עיניים ולרוץ לתוך קיר. לו הייתה לישראל תכנית הגיונית להסדר הייתה הביקורת נחלשת מאד. הצרה היא שאנחנו התרגלנו שביבי (עיזה עיוורת כדברי הרב עובדיה יוסף ז"ל) מוביל אותנו. השקרים, השחיתות, האטימות, ההסתה חלוקת העולם לטובים (תומכי ביבי) ואנטישמים (כל היתר) נראית לנו טבעית. לאחרים לא.

2 תגובות

  1. חבל. קיוויתי כבר שכל רואי השחורות צודקים וארה"ב תכריח אותנו לצאת מהשטחים סוף סוף.

    אהבתי

כתיבת תגובה